masihi

زندگی با خداوند زنده

masihi

زندگی با خداوند زنده

چرا امید در مسیحیت مهم است ؟

فیلیپیـان   فصل ۳  (ترجمه شریف)

 ۸ آری، علاوه بر این، همه چیز را به خاطر امتیازی بسیار ارزنده‌تر، یعنی شناختن عیسی مسیح، خداوند خود زیان می‌دانم‌. در واقع من به خاطر او همه چیز را از دست داده‌‌ام و همه چیز را هیچ شمردم تا به این وسیله مسیح را به دست آورم ۹ و کاملا با او متحد شوم‌. من دیگر به نیکی خود که از انجام مقررات شریعت عاید می‌شود متکی نیستم، بلکه به وسیلۀ ایمان به مسیح دارای نیکی مطلق شده‌‌ام‌. این نیکی بر ایمان استوار است و از خدا سرچشمه می‌گیرد‌.  ۱۰ یگانه آرزوی من این است که مسیح را کاملا بشناسم و قدرت قیامت او را در وجود خود درک کنم و در رنجهای او شریک گشته و در مرگ او هم شکل او شوم،  ۱۱ به این امید که من نیز به رستاخیز از مردگان نایل گردم‌.

 منظور پولس از آنچه که در این جملات نوشته است .چیست ؟

در بخش های قبلی او مکرر در باره خودش مینویسد . او یک فریسی به شدت معتقد بود . امید او این بود که در جامعه خود رشد کند و پله های ترقی را یک به یک بالا برود و در جامعه صاحب مقام و منسب شود . امید او به این خلاصه میشد که فعالیتهایش مورد ستایش قرار بگیرد . او خود را بعنوان سرلوحه و الگویی برای دیگران تصور مینمود . زندگی در کمال سلامت و ثروت برای خود تصور میکرد.

نگاهی به درون خودمان بیاندازیم آیا ما هم همانند پولس اندیشیده ایم و امید ما همانند امید او بود ؟ امید به اینکه در جامعه فردی سرشناس باشیم و شغلی برتر از دیگران بدست بیاوریم ؟

مطمئنا ما هم میتوانیم این گونه امید و آرزوهایی داشته باشیم ، اما در این گونه از امید ، فرجام خوبی نخواهیم یافت .هیچ چیز در زندگی دنیوی پایدار نیست . شغل خوب ، توانایی جسمی ، چهره زیبا همه میتوانند به راحتی از بین بروند .

اما امید جاودان و ابدی امیدی است که در مسیحیت از آن سخن گفته میشود ، امید به اینکه همه ما بخشیده شده ایم ، و مکانی برای ما در بهشت در نظر گرفته شده است . این امیدی است که پولس  آن را صحیح و درست میداند ، نه آن امید و تلقی که قبل از ایمان به مسیح داشت . آیا ما هم این امید را به طور جدی در قلب خودمان داریم ؟

این گونه امید باعث آرامش ما میشود . اگر بدانیم که آینده ای در پیش روی ماست که روشن است و این آینده بدون زحمتی به ما تقدیم شده است ، آرام  خواهیم گرفت . ما خلقت او هستیم ، مخلوقی در نام عیسا تا آنچه را که برایمان از ابتدا مقرر شده است را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم .

افـسسـیـان   فصل ۲  (ترجمه شریف)

 ۱۰ زیرا ما مصنوع دست او هستیم و خدا ما را در مسیح عیسی از نو آفریده است تا آن کارهای نیکویی را که او قبلا برای ما مقدر فرمود که انجام دهیم، بجا آوریم‌. Filipian 3

آیا ما این امید را در قلب خودمان داریم ؟ آن امیدی که پولس درباره آن مینویسد ؟

خانه اصلی ما در بهشت است و ما از آن دورافتاده ایم و هما نا به مکان اصلی خویش باز خواهیم گشت .

فیلیپیـان   فصل ۳  (ترجمه شریف)

 ۲۰ اما ما تابع کشور آسمانی و منتظر آمدن عیسی مسیح خداوند هستیم که به عنوان نجات دهنده از آسمان می‌آید‌. 

 

آیا من و شما به داشتن مکانی در بهشت امیدوار هستیم ؟آیا روزهای ما بی رنگ و خاکستری است ؟ یا روزهایی داریم پراز نشاط و رنگی و پراز امید به آینده ای که بدون زحمت برایمان محیا شده است .زمانی که عیسا برروی صلیب مرد ، این تنها او نبود که برروی صلیب مرد بلکه کاستیها و گناهان و احساس گناه ما بود که بروی صلیب مرد . عیسا با این کار خود مرگ را شکست داد وزندگی را بدست آورد ، زندگی واقعی در آسمان را بدست آورد. این همان امید مسیحی است . ما  امید داریم که همانند او در آسمان زندگی جاویدان خواهیم داشت .و منتظر آن لحظه خواهیم ماند.

چگونه میتوانیم در عشق عیسا باشیم ؟

روزی زن و شوهری در هنگام  غروب آفتاب  در ایوان منزلشان  نشسته بودند و به آرامی چای و شیرینی مینوشیدند ، در این میان زن رو به همسرش نمود  و از او پرسید : چرا تو اینقدر به من عشق می ورزی و مرا دوست داری ؟

مرد که انتظار شنیدن این سوال را نداشت به فکر فرو رفت تا جواب مناسبی برای این سوال بیابد از طرفی میدانست که همسر خود را از ته دل دوست دارد و به او عشق می ورزد .  پس از مدتی اندیشه به همسرش چنین پاسخ داد: میدانی که تو را با تمام وجودم دوست دارم و تو تمام چیز من هستی ، به همین دلیل تو را دوست دارم و دلیل خاصی دیگری وجود ندارد .

 اما این جوابی نبود که زن دوست داشت بشنود پس با خود اندیشید ، یعنی چه که دلیل خاصی وجود ندارد ؟ مثلا میتوانست بگوید که :

تو را دوست دارم چون تو بسیار زیبایی .

و یا میگفت تو را دوست دارم چون تو مرا درک میکنی.

و یا میگفت که تا باهوشی و به همه چیز توجه میکنی و باعث میشوی که من در کنار تو خوشحال باشم ؟…

همانطور که مرد همسر خودش را بدون هیچ دلیلی دوست داشت ،عیسا نیز ما را بدون هیچ دلیلی دوست دارد . عیسا من و شما را دوست دارد نه به این خاطر که زیبا هستیم و نه به این خاطر که حاوی فضایل اخلاقی هستیم . این عشق واقعی است ، دوست داشتن بدون هیچ دلیل موجهی چنین عشقی در کتاب مقدس با واژه mercy  یا رحمت بیان میشود. رحمتی که بدون هیچ دلیلی بر همگان عطا میشود .

اما چگونه میتوانیم در عشق عیسا باشیم ؟ در اعمال میخوانیم که :  آنان صبورانه در آموزه ها باقی ماندند و به رسولان تلاش نمودند تا به دیگران تعلیم دهند و مراسم نان و شراب و دعا را به جای آورند .

پس ما هم میتوانیم با انجام این چهار عمل ساده بدانیم که در عشق عیسا باقی خواهیم ماند؟jesus grace and love

– صادقانه کتاب مقدس را بخوانیم  و برای مطالعه کلام خدا زمان بگزاریم .

– صادقانه در کنار برادران و خواهران ایمان دارمان باشیم و زندگی خود را با آنان به اشتراک بگزاریم

– صادقانه در عشایر بانی شرکت بجوییم و همیشه آنرا به جای آوریم.

– صادقانه به دعای قلبی با عیسا ادامه بدهیم  و نیاز هایمان را به نزد او بیاوریم .

 

آری اگر این چند قدم ساده را به جا بیاوریم میتوانیم باور داشته باشیم که در از عشق عیسا دور نیستیم و و در او و عشق او پایدار هستیم .

آ