masihi

زندگی با خداوند زنده

masihi

زندگی با خداوند زنده

پیشگویی کتاب مقدس درباره سلطنت هزارساله مسیح

پیشگویی کتاب مقدس درباره سلطنت هزارساله مسیح بر روی زمین

نخست باید اطمینان حاصل کنیم که آیا کتاب مقدس بازگشت دوباره مسیح را تایید کرده است. 1845 بار در کتاب مقدس به بازگشت مسیح در آینده اشاره کرده است که 318 مرتبه آن در عهد جدید است.

اولین نبی که درباره بازگشت مسیح پیشگویی کرد، "خنوخ" نام داشت که از نوادگان آدم بود. او چنین گفت:"بنگرید خداوند با هزاران هزار از مقدسین خود می آید" (یهودا آیه 14)

آخرین پیشگویی توسط یوحنا رسول ارائه گردید:"کسی که این چیزها را گفته است، می فرماید:"بله، من به زودی می آیم" (مکاشفه فصل 22 آیه 20).

اما مسیح نیز بارها درباره بازگشت دوباره خود پیشگویی کرد. برای مثال:"مانند دزد خواهم آمد و تو غافلگیر خواهی شد" (مکاشفه فصل 3 آیه 3).

"یک روز مرا خواهید دید که بر ابرهای آسمان به زمین برمی گردم" (متی فصل 26 آیه 64)

فرشتگان نیز شهادت دادند که مسیح دوباره بازمی گردد:"عیسی به آسمان رفت و همان گونه که رفت، یک روز نیز بازخواهد گشت" (اعمال رسولان فصل 1 آیه 11). 
مسیح از روی کوه زیتون به آسمان صعود کرد و دوباره در کوه زیتون ظهور خواهد کرد (زکریا فصل 14 آیه 4). کوه زیتون در مشرف به شهر اورشلیم واقع شده است. 
عیسی بر روی کوه زیتون درباره زمان های آخر با شاگردان سخن گفت (متی فصل 24). همان طور که ذکر شد روی همین کوه فرشته ها وعده دادند که عیسی باز خواهد گشت.

طبق پیشگویی کتاب مقدس، روسیه و متحدانش به اسرائیل حمله می کنند و شهر اورشلیم به اشغال خود در می آورند، عده کثیری از یهودیان به قتل می رسند. به زنان تجاوز شده و شهر مورد غارت و چپاول قرار می گیرد (زکریا فصل 14 آیات 1- 2، حزقیال فصل 38- 39). در این زمان، ناگهان مسیح ظهور می کند و مانع پیشروی بیشتر متجاوزان شده و آنان را شکست می دهد (مکاشفه فصل 19 آیات 19- 21). سپس به مدت هزار سال حکومت زمینی خود را آغاز می کند.

حضور ناگهانی مسیح در بحبوحه جنگ ویرانگر، باعث احیای ایمان قوم اسرائیل می شود. پولس چنین پیشگویی کرد:"می خواهم از یک راز الهی باخبر باشید. درست است که بعضی از یهودیان در حال حاضر بر ضد انجیل عمل می کنند، اما این حالت فقط تا زمانی ادامه خواهد یافت که غیریهودیان به مسیح ایمان بیاورند. پس از آن، تمام قوم اسرائیل نجات خواهند یافت" (رومیان فصل 11 آیات 25- 26).

در مدت سلطنت مسیح، صلح و آرامش به جهان بازمی گردد. کشورها و شهرهایی که در طول جنگ جهانی سوم ویران شدند، آباد و بازسازی می شوند (مطابق پیشگویی کتاب مقدس،جنگ جهانی سوم از عراق آغاز می شود. این جنگ، قدرت نظامی/ سیاسی اروپا و آمریکا را به شدت کاهش می دهد و سبب برتری روسیه و متحدانش خواهد شد.

سپس روسیه حمله گسترده ای را به اسرائیل تدارک می بیند، اما در میانه پیشروی، مسیح ظهور می کند)، مشکلات آب و هوا رفع شده و زمین از مقابل ماه کنار می رود تا نور ماه از رنگ قرمز به حالت عادی درآید. اقتصاد نوین سبب رفاه و آسایش مردم خواهد شد. در جهان فقط دو نگرش روحانی و معنوی به وجود خواهد آمد: ایمان به عیسی مسیح خداوند و پیروی از شیطان.

اما این وضعیت فقط برای هزار سال دوام خواهد داشت و دوباره شیطان باز می گردد تا مردم را فریب داده و آنان را برای آخرین جنگ بسیج نماید (مکاشفه فصل 20 آیات 1- 10)